sobota, 19 stycznia 2013

Róża

Chciałabym się z Wami podzielić moim ulubionym wzorem na kwiatek róży. Może już go znacie, a może polubicie ten wzór, tak jak ja :)



Schemat jest prosty i mam nadzieję, że będzie zrozumiały dla wszystkich 




wzór podstawowy składa się z 40 początkowych oczek łańcuszka, można je modyfikować w zależności od grubości nitki i wielkości kwiatka. 
1 rz. dwa słupki w oczko łańcuszka , ominąć jedno oczko łańcuszka , 2 słupki w kolejne oczko.....
2 rz. dwa słupki w słpek poprzedniego rzędu , trzy oczka łańcuszka ,dwa słupki w następny słupek, oczko łańcuszka.....
3 rz. oczko ścisłe między dwa słupki poprzedniego poprzedniego rzędu, 11 słupków na trzech oczkach łańcuszka ( można więcej lub mniej w zależności od grubości nici), oczko ścisłe w oczko łańuszka poprzedniego rzędu.



Motyw zwijamy według uznania w kwiatek .



Można dodać listki 



i zastosować na milion sposobów , wszystko zależy od naszej inwencji, potrzeb, zastosowania.


Bardzo dziękuję za miłe komentarze , miło mi powitać nowe koleżanki . Pozdrawiam serdecznie :)

10 komentarzy:

  1. Śliczna różyczka!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza różyczka. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że różyczkę wykorzystam :)
    Ja jestem na etapie tulipanów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle super. Pozdrawiam WK

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam , bardzo mi się u Pani podoba i będę często tu zaglądać.Cudne rzeczy Pani tworzy. A ja ze swojej strony zapraszam na mojego nowego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki kwiatek ma wiele zstosowań, fajnie to zrobiłaś i te listki-urocza róża [dla babci jak znalazł] pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny :) Jeszcze takiego nie robiłam :) Kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne różyczki wychodzą z tego wzoru, dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń

Miły gościu ! serdecznie dziękuję za odwiedziny i zostawienie śladu po sobie w postaci komentarza. Ina

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.