poniedziałek, 17 września 2012

Motyle w siatce

Od jakiegoś czasu miałam ochotę na zrobienie czegoś z motywem motyla. Szukając inspiracji trafiłam na schemat motyla z różą, tak mi się spodobał, że wykorzystałam go do zrobienia bieżnika. Przy okazji upiekłam  motylkowe ciasteczka, które wykorzystałam do prezentacji serwety.









Przepis na ciasteczka ;

125 g masła
125g cukru
jajko
łyżeczka ekstraktu waniliowego
250g mąki pszennej

Masło miksujemy z cukrem na lekką masę, dodajemy jajko i wanilię ,połowę mąki i dokładnie mieszamy mikserem. Ciasto wykładamy na stolnicę, dodajemy drugą część mąki, szybko zagniatamy i wstawiamy do lodówki na ok godzinę. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni C . 
Ciasto wałkujemy i wykrawamy foremką motylki, układamy na pergaminie i pieczemy ok 15 min, aż staną się złotobrązowe. Motyle dekorujemy lukrem w/ g uznania.

Do ciasta możemy dodać siekane orzechy , czekoladę lub wiórki kokosowe. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miły gościu ! serdecznie dziękuję za odwiedziny i zostawienie śladu po sobie w postaci komentarza. Ina

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.